vervelend gepiep

vervelend gepiep

Berichtdoor den les op vr 31 jul 2009, 20:03

De laatste dagen hoor ik een vervelend gepiep tijdens het rijden.
Van zodra ik enkele kilometrs gereden heb, begint het.
Het komt duidelijk van onder het zadel ( van de rijder ).Als je dan stopt en op het achterste duwt, kan je perfect de bedgeluiden van een jong verliefd koppelke nabootsen. Piep, piep , piep, pep, ... .
Veel bevind er zich niet op die plaats hé. Kan het de vering zijn, en hoe kan ik het verhelpen?
Wij ( me and some m8's ) dachten eerst dat het de scharnierpunten van de achterbrug waren. Die krijgen tijdens een rit idd wat warm, en mss door het uitzetten...?
Deze morgten heb ik er wat WD40 opgespoten, maar toen ik daarnet terugkwam van het werk ( en da's amper 9 km ver ), begon het opnieuw.

Het beinvloed het rijgedrag niet, maar is gewoon knap vervelend. Bij hoge snelheid merk je der niks van ( tja ge hoort dan enkel uw motor é ), maar als ge wat trager rijd ( bebouwde kom / file ), hoor je bij ieder bultje/put een gepiep

Iemand enig idee wat dit is, en hoe ik het kan verhelpen?
Het betreft een Gsxr 600 K6 heb ondertussen een kleine 25000km op de teller.

Ik hoop dat jullie raad weten.

Alvast bedankt
den les

Geslacht: Mannelijk

Re: vervelend gepiep

Berichtdoor Speedy G op zo 02 aug 2009, 19:40

scharnierpunten van achterveer en/of dogbones smeren
die hebben soms eens wat vet nodig ;)
Speedy G

Berichtdoor Z146 op di 04 aug 2009, 21:26

En niet met WD40 want dat drijft het vet er uit ;)
Afbeelding
Z146

Berichtdoor den les op wo 05 aug 2009, 16:41

Eergisteren wat gesleuteld. Heb gans het subframe blootgelegd. Alle bouten leken goed aangespannen te zijn! Maar ik moest en zou het probleem localiseren !
Geloof me , het enige wat ik anders zelf doe is mn ketting smeren/aanspannen. Dus dit was een ontdekkingstocht.
Heb moeten uitzoeken hoe je in godsnaam die plastieken " sluitpinnekes " moet los- en vastmaken. Uiteindelijk had ik de boel gestript !
Kheb dus alle bouten gechekt + wat WD 40 gespoten. En... driewerf hoera... geen gepiep meer.
Het probleem bevond zich hier volgens mij ( zie foto ).

Afbeelding

Na daar wat gesmeerd te hebben, verdween het gepiep.
Ik hoop dat het probleem definitief van de baan is nu.
Ps : was wel eens leuk, om zelf aan te moto te sleutelen, al zeker omdat het probleem nu opgelost is.
Thanx to Ruben ( mechanieker bij casets ) die gaf me de tip. Hij rijd zelf met een gixxer, en had precies hetzelfde voor.
den les

Keer terug naar Techniek